

למי זה מתאים?
קבוצת תרגול בוטיק
יתרונות מההיבט הרגשי והפיזי
בנינו עבורכם חממה שמיוסדת על ניסיון רחב ועשיר של מגוון גדול של שיטות וגישות טיפוליות
שנחקרו לעומק ונבדקו במשך שנים רבות ונמצאו יעילות על אלפי בני אדם בגילאים שונים ומאוכלוסיות שונות
על מגוון רחב של מחלות ותסמינים, שעד היום לרפואה הקיימת אין מענה יעיל לאורך זמן.
בעזרת השילוב המנצח, יצרנו מבנה שיקומי שעוזר לפתור את המקרים הקשים והכואבים ביותר
בצורה מדויקת ומותאמת לכל רמת כאב ולכל מגבלה קיימת, פיזית, רגשית ומנטאלית.
ע"י חקירה וניתוח מעמיק של המצב, בעזרת וסיוע של מספר מוחות לצורך זיהוי שורש הבעיה ביסודיות מקסימלית,
המערך והתוכנית התרגולית מאפשרת למתרגל לחוש חופש ועוצמה באמצעות תנועה.
התנועתיות בעזרת הקבוצה מועברת למתרגל ומספקת לו תמיכה רב כיוונית, גירוי חושי, מוטורי ועצבי.
כתוצאה מכך, התוכנית התרגולית מביאה ליתרונות פיזיים כגון חיזוק שרירים, שיפור שיווי משקל וקואורדינציה טובה יותר.
מעבר לכך, הקבוצה התרגולית מביאה אף ליתרונות פסיכולוגיים ורגשיים כגון חיזוק הביטחון העצמי ושיפור הערכה עצמית של המטופל.
התאמת הקבוצה התרגוליץת, הגדרת היעדים ומעקב ההתקדמות הינה אינדיבידואלית
ותוכנית התרגול של כל מתרגל מתוכננת באופן פרטני לפי ראיון מקדים ובהתחשב באבחונים הרלוונטיים.
המטרות התרגוליות המוגדרות משתנות בין כל מתרגל למתרגל וגם במהלך התרגול
התוכנית משתנה בהתאם להתקדמות המתרגל.
הקבוצה התרגולית ממוקדת במטרות מוגדרות בתחום המחשבתי, המנטלי, הרגשי, המוטורי, התחושתי, הלימודי והתקשורתי.
התחום המחשבתי והרגשי חשוב במיוחד היות והוא משפיע גם על התחום הפיזי
שכן שינוי עמדת המתרגל כלפי עצמו היא שתסייע לו בהתמודדות עם קשיים אחרים.
חשוב לציין כי אחת הסיבות להצלחה של מערך התוכנית התרגולית
בהשגת היעדים אשר הוגדרו בתוכנית התרגולית עבור המתרגל
הינה העובדה שעצם הפן התרגולי נסתר וחבוי תחת תהליך של שליטה במיומנויות רבות,
מה שמביא למצב שהמתרגל יהיה נלהב יותר ויעשה מאמץ גדול יותר
מאשר בדרכי תרגול קונבנציונליים ולכן יפיק תועלת רבה יותר מתרגול.
מבחינה פיזית, המערך והתוכנית התרגולית משפרת את זרימת הדם,
הנשימה, שיווי משקל, קואורדינציה, זריזות ומוטוריקה.
לדוגמא, לימוד צורות שונות של תנועה בצורה נכונה משפר את המוטוריקה העדינה בשילוב שיפור מוטוריקה גסה.
היתרונות הפיזיים העיקריים הינם:
- חיזוק מוטוריקה עדינה – כאשר המתרגל מבצע משימות המפעילות שרירים קטנים, כגון המייצבים של הכתף והמייצבים של כף היד והאצבעות.
- שיפור מוטוריקה גסה – היכולת להניע קבוצות שרירים גדולות, תרגול באמצעות עמידה במצבים של יציבה משתנה.
- שימוש בשרירי ליבה – התנועות הגופניות בתוכנית הינה תלת ממדית. כאשר היציבות של האדם מופעלת כראוי, התנועתיות הזו גורמת לו להשתמש באופן לא רצוני בשרירי ליבה רבים יותר מאשר בזמן הליכה או ישיבה רגילה.
- שיווי משקל וקואורדינציה – ישיבה זקופה בזמן התרגול, שמירת הרגליים במרכז הכובד במהלך התנועות, טווח התנועה במפרק האגן והרגליים, השכמות והכתפיים.
כל אלה עשויים להראות פשוט וקל אך זהו המבחן האמיתי של שיווי משקל וקואורדינציה.
כישורים חברתיים:
היכרות עם הכאב והלחץ, והעבודה עם המדריך והקבוצה יוצרת סביבה בטוחה עבור המתרגל
אך גם משמשת סביבה חברתית מורכבת הדורשת אינטראקציה.
לאורך כל מפגש, המתרגל מעורב בשיחה עם המדריך והקבוצה אשר מקדמת
את כישורי השפה והביטוי שלו ואת המיומנויות החברתיות של המתרגל.
אינטגרציה חושית
בזמן הפעילות המתרגל חשוף לאלמנטים שונים כגון ניתוח מבנה המחשבה,
זיהוי סטרילי של הרגשות, הבנת שפת המערכות הפועלות בגוף.
התוכנית התרגולית משלבת פעילויות מאתגרות, כדי לקדם ולעודד אינטראקציות חושיות חיוביות.
המתרגלים המשתתפים בהליך התרגולי משפרים את כל המיומנויות האלו
החיבור בין תודעת האדם, הנפש והגוף, גורם להם להנות מעצם חופש התנועה, .
בהיבט המנטלי והרגשי של המתרגל
הרי שמרגע שהמתרגל מתחיל את התהליך,
הפרספקטיבה שלו משתנה באופן מידי. המתרגל אינו מסתכל על האתגרים והכאבים ממקום נחות אלא מלמעלה.
כאשר המתרגל בתהליך, המכשולים הופכים פחות מאיימים בעיניו, מבטו על העולם מתרחב, פשוטו כמשמעו, ובאופן דרמטי.
היתרונות הפסיכולוגים, הרגשיים, והנפשיים
מתחילים בכך שתנועה חופשית בגוף חזק,
ללא קשר לרמת המומחיות והניסיון של המתרגל נושאת עימה סיכון אלגנטי ונעים
וכוח בכל איבר בגוף שאינן נפוצות בקרב פעילויות אחרות.
הייחודיות של ההליך התרגולי משפיעה באופן חיובי על ההערכה העצמית, דימוי עצמי וביטחון עצמי של המתרגל.
יתרון זה הינו עצום.
מתרגל אשר רגיל להיות צופה מהצד על הכאב והלחץ בשל חוסר בידע מעשי,
חוסר בניסיון תנועתי, חוסר בטחון עצמי, פחד מכישלון, או כל קושי רגשי אחר,
הופך באמצעות ההליך התרגולי לשותף בפעילות אשר אין לסביבתו הטבעית כל ניסיון בו
ואשר הוא יכול להתבלט בו באופן חיובי.
לכן, במקרים רבים מטרה נוספת המושגת באמצעות ההליך התרגולי היא הסתגלות חברתית.
רבים מהמתרגלים סובלים מקושי במיומנויות חברתיות ותקשורת לקויה.
גם עצם מיקום המתרגל בסביבה חדשה עם מדריך וקבוצה תומכת מהווה צעד ראשון
בתהליך לשיפור יכולת ההתמודדות של המתרגל עם דרישות ולחצים של אווירה חברתית.
מובן, שבתחילת התהליך המתרגל מודאג וחסר ביטחון אך במהלך הזמן
ניתן לזהות שינוי של ממש ביחסם של המתרגלים כלפי המדריך והקבוצה.
האינטראקציה של המץרגל עם המדריך והקבוצה יוצרת התקדמות משמעותית במערכות יחסים שונים בחיי המתרגל.
מטרת העל של ההליך התרגולי היא שהמתרגל ילמד כי היכולת שלו גדולה מכפי שהוא חשב
ולכן באפשרותו לשאוף ולשפר את רמת הביצועים שלו ברמה הפיזית או רגשית.
ברגע שמטרה זו מושגת, ניתן להתקדם בתוכנית התרגול
ולפעול להשגת המטרות הבאות שהוגדרו עבור המתרגל בכל תחום.